Tre hästar ridna.

I morse frågade Vlado om jag inte ville följa med honom en sväng ut i skogen. Visst, tänkte jag.. Skritt längs en liten väg i 20 min sen gå hem igen, så som det brukar vara. Inte alls var det så, bara 10 min från här är en hel skog med anordnade ridvägar. Vi var ute 1,5timme och hade superkul, galopperade massa och bara busade!

Efter det hoppade jag en av hingstarna. Det gick väldigt bra i början, sen tänkte jag lite för mycket och då blev det lite värre, inte superdåligt men ändå inte bra. Om man bara kunde rida utan att tänka för mycket hela tiden.... Fick iallafall till ett par bra rundor och kombinationen (som jag alltid annars har problem med) gick super. Fin och söt häst.
Jag red den mörkgråa (ingen aning om namnet) en stund på eftermiddagen också. En lite lat men väldigt häftig häst. Eftersom man kan driva ända från början är den väldigt lätt att få att jobba bra. Och den är ganska samarbetsvillig också.
Ett problem jag har dock är att svänga, supersvårt är det på de här hästarna. Är van att göra lite för mycket (lite samma sak när man fattar galopp) så hästarna får lite kollaps i hjärnan när jag gör många saker samtidigt. Har redan blivit mycket bättre, men det är bara att öva och känna vidare.
Nu är det BBQ-evening som gäller vilket betyder endast grillat kött och öl. Det blir bra. Bor ju med ett gäng ungkarlar, vad ska man förvänta sig liksom? ; D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
I'll be back!

E-postadress: (bara jag som ser)

URL/Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0