Drömmar ska bli verklighet

Jag har sagt upp all min trygghet i Sverige. Jobb, fritidssysselsättningar och boendet hos mamma.
Jag ska flytta till Tyskland på obestämd framtid, jag ska följa en dröm. Jag ska göra något jag vill
med hela mitt hjärta. Jag ska jobba med hästar, resa runt i världen, umgås med underbara människor,
lära mig ett nytt språk och utvecklas som person.

Det här är det största beslutet jag tagit i mitt liv, och visst, det är ett stort beslut, ett tungt beslut. Lämna allt och börja om på nytt. Men det är ändå det bästa beslutet jag har tagit i mitt liv, det vet jag redan nu.
Jag har växt så himla mycket som person under den här sommaren. Och jag har lärt mig hur öppna, ärliga och glada människor kan vara. Tyvärr kan man knappt aldrig uppleva samma sak bland småstadsbor i Sverige. 

Jag vet att jag kommer ångra mig om jag inte gör det här. Och att sitta och tänka tillbaka på allt jag inte gjorde när jag blir gammal är det sista jag vill göra. Jag vill se tillbaka på mitt liv som en spännande och rolig tid där jag gjorde det jag ville, inte vad andra sa att jag måste göra. Jag vill inte vara rädd för att följa en dröm, för vad är en dröm om man inte kan förverkliga den? Drömmar ska man ta tillvara på, sträva efter att uppfylla och njuta av så mycket som möjligt när man väl är där. Det är det jag tror livet handlar om. Det är mitt mål.

Och nu börjar jag vägen mot mitt mål, mot min dröm. Om en månad flyttar jag till Tyskland. Börjar om från noll och bygger upp ett liv någon annanstans än där jag växte upp. Självklart kommer jag sakna alla mina vänner och självklart kommer jag komma och hälsa på, men från och med när jag sätter mig på planet är det här inte längre basen i mitt liv. När jag åker hem åker jag till Tyskland. Tyskland är hem för mig.

Nu ska jag börja leva mitt liv. Nu ska jag börja följa mina drömmar.
Hoppas ni följer era också.

Kommentarer
Postat av: Maja

Låter så himla spännande! Lycka till Amanda, det kommer bli jätte bra tror ja!

2011-09-09 @ 23:58:11
URL: http://majyaa.blogg.se/
Postat av: Eva-Lena Bergström

Lycka till :))

2011-09-10 @ 10:55:04
Postat av: Fridah

Fy fasen vad stolt jag blir över dig Amanda. Att våga bryta mönster är skitsvårt, och jag är glad att du vågar. _Jag håller tummarna för dig och önskar dig all lycka i världen vännen!



You go girl!

2011-09-10 @ 13:22:53
URL: http://flickaanmedh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
I'll be back!

E-postadress: (bara jag som ser)

URL/Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0