tillbaka till tyskland.

Om 40 minuter går bussen som
tar mig till Berga där tåget väntar
för att ta mig vidare till Rimforsa.
I Rimforsa väntar Ida och jag ska
sova där. Imorgon går flyget tillbaka
till Tyskland igen.
Nea följer också med mig under resan
och förhoppningsvis spenderar hon några veckor
i Tyskland med mig.

Just nu känns allt bara tomt.
Tomt. Svart. Mörkt.
Jag vill stanna i Sverige. Jag vill leka
med mina vänner, rida alla underbara
hästar och göra galna saker hela tiden.

Även att jag känner så så vet jag att jag
egentligen vill tillbaka till Tyskland också.
Till alla äventyr, alla fina hästar, alla underbara
människor och till hela upplevelsen att bo
på gården och allt vad det innebär.

Jag är förvirrad.
Men jag har nog bestämt mig att inte åka tillbaka
till Tyskland efter nästa hemvistelse i mars-april.
Men vad ska jag göra sen då?
Oskarshamn finns kvar, Tyskland är nu eller aldrig.

Kommentarer
Postat av: Maria Roth

Tror inte man ska tänka "det är nu eller aldrig". Man ska göra det som känns mest rätt. Vill du vara här - var här. Vill du vara där - var där så länge du känner att du vill liksom. Man ska aldrig gå runt och må dåligt. Även om Oskarshamn inte har särskilt mycket att erbjuda så mår jag bra här och jag har bestämt mig för att göra så gott jag kan för att kunna stanna så länge som möjligt. Det finns lite program man kan läsa på Nova, sen alla tusentals distansutbildningar. Allt går att ordna. :)



Ser fram emot nästa gång du kommer hem Amanda.

Du är en av mina bästaste vänner och det har varit helt galet kul att ha dig hemma igen. Du är bäst, tjejen :D



Kramisar!

2009-12-27 @ 18:36:58
URL: http://mariaroth.blogspot.com
Postat av: Kenneth

Vet inte riktigt vad jag ska säga eller så, men Tyskland är en möjlighet. Om du nu verkligen vill in i hästbranschen har du en möjlighet att ta den och fortsätta, med det som du tycker om så pass mycket. Jag må inte veta så mycket om vad Oskarshamn har att erbjuda, men det som en gång fanns där, det som finns där nu, kommer förmodligen också att finnas där när du kommer tillbaka. Även om det skulle bli som så att en del saker förändras mellan dig och dina vänner under Tysklandstiden, så går det ändå att hitta tillbaka till varandra. Anledningen till det är att dem är dina vänner och bryr sig oavsett vart i världen du skulle befinna dig. Oavsett vad du väljer, så kommer dem(vi?) att respektera och stötta dig (om det skulle behövas). Gör det som känns bäst, det som känns rätt, gå efter vad du vill göra och inte efter vad någon annan tycker och tänker!

2009-12-28 @ 23:02:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
I'll be back!

E-postadress: (bara jag som ser)

URL/Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0